25 oktober 2008

Hemma igen från Sydostasien

Åh, så skönt att vara hemma igen efter några hektiska dagar i Singapore och Kuala Lumpur. Det är på sin plats att lägga till att det varit en mycket värdefull resa, för skattebetalarna i vårt landsting såväl som för mig personligen. Jag har all förståelse för dem som undrar om det är värt skattepengarna att skicka politiker kors och tvärs över världen, men vi förtroendevalda behöver resa mer - inte mindre. Vi behöver skaffa oss intryck och förstå vad som händer utanför vår egen lilla värld.
Resan gav dessutom massor av tillfällen att tala med andra viktiga aktörer som i och för sig finns i vår egen närhet, men som det kan vara väl så svårt att finna tid för att tala med på hemmaplan.
Inom kort ska jag säta fart på min vid det här laget sorgligt eftersatta hemsida på moderat.se. Tills dess rekommenderar jag www.benchmarkingregions.se för den som vill veta mer!

Inga kommentarer: