28 maj 2009

"Jag har redan röstat"

Har nu ägnat några trevliga timmar på torget med att möta väljare inför EU-valet. Stämningen var god, för att inte säga entusiastisk. Många berättade att de redan röstat, och många av dem att de lagt sin röst på moderaterna. Det känns bra.

Det kanske svåraste i dessa personvalstider är när många kandidater är riktigt bra! Idag har vi i Uppsala haft Susanna Haby från Göteborg på besök, och dte är en kvinna som jag unnar riktigt många kryss i valet! Susanna jobbar dessutom med flera viktiga frågor för oss här i Uppsala, till exempel fritt vårdval och livsmedelssäkerhet. På bilden ser du Sanna i full färd med att övertyga några ungdomar och det goda med den moderata politiken.
valtemperaturen stiger, och det är bra. Måtte nu även vädret rulla på i samma stil till helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg på Tv att Ni är intresserad av att satsa på elbilar.
Jag tycker att det är förhastat.
Det som kommer att ta över i stället för bensinbilar är vätgasbilar med bränsleceller.
Elbilarna har en för kort räckvidd och Vätgasbilar är mer miljövänliga.
Man kan framställa vätgas från vatten, vilket kommer att göra vätgas lättillgänglig och billig.
Elbolagen vill naturligtvis inte detta, men de kan inte hindra utvecklingen, men kan fördröja utvecklingen i Sverige.

Erik Weiman sa...

Jag tror att vi kommer att se en mångfald av olika drivmedel, både el, vätgas, biogas mm. Men på korta sträckor i t ex en tätort är eldrift just nu det mest intressanta alternativet.