15 juli 2008

Hang in there, Ilona!

Jag hade egentligen tänkt hålla hårt på att ta bloggpaus under hela juli, men Ilona Szatmari Waldau, kommunalråd (v) i Uppsala, får mig att bryta pausen.

Skälet? Enkelt. Ilona, som likt alla vänsterpartister i stort sett inte har en siffra rätt i sin politik, är en av de mer sympatiska i den lokala politiken i Uppsala. När jag då får läsa att hennes semester förstörts av lika delar (?) kriminalitet och statligt järnvägsbolags kundservice så blir jag berdrövad. Ilona, och hennes familj, hade behövt en skön, trasselfri och avkopplande semester. Värdet av en sådan kan jag nämligen mitt i blogg- och pliktfriheten intyga.

Nå,mitt löfte till Ilona blir att fortsätta jobba för att vardsgabrotten ska bekämpas och att SJ genom ännu mer konkurrens ska pressas att bli kundvänligare. Efter semestern, när batterierna är färdigladdade.

Tills vidare önskar jag att resten av Ilonas sommar blir bättre än vad hon beskrivit i sina senaste inlägg och att vi ses i höst, taggade till tusen i vår strävan att från olika utgångspunkter sträva efter att göra samhället lite bättre i olika politiska organ. Jag gillar dig, Ilona, men inte din politik!

PS. Det kanske är bäst att påpeka att kriminaliteten på inget sätt hade samband med SJs kundservice. Bara för att undvika missförstånd Läs själv Ilonas blogg. DS
PS2. NU ska jag ta bloggpaus igen. Jag kommer igen i början av augusti! DS2

Inga kommentarer: