11 augusti 2014

Ett kryss

Jag är stolt och väldigt hedrad över att ha fått förtroendet att toppa den moderata listan i valet till landstingsfullmäktige. det är andra gången mitt parti ger mig det förtroendet, och jag hoppas att det går lika bra som förra gången. Då gjorde vi moderater det bästa landstingsvalet någonsin efter att ha suttit i majoritet i fyra år.

Nu ska vi möta väljarna igen, och be om ett förnyat förtroende. Precis som mellan 2006 och 2010 har de senaste fyra åren varit intensiva. Det har hänt mycket. Så ska det vara. Vi söker inte förtroende för att vara nöjda med saker som de är, utan vill bygga en sjukvård och en kollektivtrafik för framtiden.

I andra sammanhang ska jag berätta vad vi vill göra som parti, om vi får fortsatt förtroende. Det kan du också läsa om på vår hemsida.

För min personliga del, så hoppas jag att du som vill stötta den moderata politiken i landstinget också vill ge mig ditt stöd i vårt fortsatta arbete. Vi har många goda kandidater på den moderata landstingslistan, och som förstanamn och gruppledare ser jag som en av mina viktigaste uppgifteratt stötta och coacha alla mina lagkamrater till en riktigt bra insats. Förrqa gången gick det, som sagt, rikgit bra. Nu hopaps vi alla på att uprepa succén.

Kryssa gärna någon av alla oss moderater på listan till landstingsvalet. Där finns kvinnor, män, unga, äldre, yrkesarbetande, pensionärer och stundenter. Där finns kandidater från Uppsala, Knvista, Storvreta och flera andra orter. Där finns människor med olika etnisk härkomst, och människor med många olika erfarenheter.

Jag hoppas att vi moderater får fler röster än någonsin i valet. Och jag hoppas att du kan tänka dig att kryssa mig, för att visa ditt stöd för den politik vi moderater driver i landstinget

Inga kommentarer: